• شنبه ٢٨ مرداد ١٤٠٢-٠٧:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٥٧
نرگس معدنی پور

آزادگان شهدای زنده و نمادهای واقعی عشق به وطن

بیست و ششم مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است. اسرایی که در تمام طول دوران اسارت به نمادی از پایمردی و استقامت مبدل شدند و زندانبانان خود را اسیر این روحیه تسلیم ناپذیر که متکی به ائمه اطهار بود، کردند. یقیناً بازگشت رزمندگان اسلام و پایان اسارتشان در اردوگاه های رژیم بعثی عراق به روزی مانا و ماندگار برای ملت مبارز ایران مبدل شد و باعث گردید تا 26 مردادماه به خوشایندترین رویداد سال 69 مبدل گردد. باید گفت که موضوع تبادل بزرگ و آغاز بازگشت بیش از 37 هزار اسیر ایرانی، حاصل مقاومت جانانه رزمندگان در میدان های نبرد و حمایت های بی دریغ مردم در پشت جبهه ها از خطوط رزمی بود.

بازگشت اسرا را باید تحقق وعده الهی دانست چنانکه خداوند در سوره فصلت می فرمایند: إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُون.به واقع باید گفت که بازگشت تاریخی آزادگان نمونه دیگری از پیروزمندی مردان و زنان ایرانی است که در طی سال های سخت و نفس گیر جنگ تحمیلی دوشادوش یکدیگر ایستادند و حتی یک گام برای آزادی خاک میهن پا پس نکشیدند. رهبر فرزانه انقلاب آزادگان و این پاک سیرتان و مردان روزهای سخت اسارت را که با شکیبایی دشمن را در خاک خود به تمسخر گرفتند و با دست های بسته به جدال ظلم پرداخته بودند را الماس هایی درخشان نامیدند که مصداق عالی پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

این روز ارزشمند را که متعلق به شهدای زنده و نمادهای عشق به وطن است را هم به ایشان و هم به خانواده‌های صبور و مقاوم آنان تهنیت می‌گویم و برای همه مردان و زنان آزاده‌ای که با شجاعت و شهامت خویش، ۲۶ مردادماه را به روز استقامت و پایداری در تاریخ ایران بدل کردند، سلامت و سعادت مسئلت دارم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: